Een levend netwerk in de stad Antwerpen

Subtitle

Forum

Post Reply
Forum Home > Wat is jouw gedacht? > Privé-intitiatief kaderen in voorstellen

Tom
Member

Hoi,

Ik denk dat je tuineigenaars/gebruikers het best kan overtuigen door de sympathisanten op de GoogleMaps voorstellen bij te zetten.

Ik zou zowel individuen als ook bedrijven aanspreken (die hebben vaak terreinen met mogelijkheden...).

Waar ik aan denk aan de hand van een voorbeeld: stel ik wil meedoen en mijn tuin ligt op één van de tracés. Dan meld ik mij bij het project en zeg bijvoorbeeld: 'Ik vervang mijn geasfalteerde oprit door eentje met grastegels en ik zet er 3 bomen op.' Vervolgens komt deze aanpassing op jouw Google Maps laag (je mag me gerust eens tonen hoe je die groene lijnen erop hebt gekregen ;-). Mensen die het project delen, zullen zo een mond-aan-mondreclame maken voor het project, maar minstens even belangrijk is dat je de netwerkverbindingen dan ook 'live' ziet groeien.

Helaas gebeurt ook nog vaak de omgekeerde beweging. Hier in Waregem heeft Carrefour vorige week bijna alle (grote) bomen op hun parking omgelegd. Ter vergelijking: het was zo een typische Carrefour-parking, zoals in Zwijndrecht of Borsbeek. Weg levend netwerk dus. In het beste geval moeten ze van voor af aan beginnen met bezemsteel-boompjes...

Het visueel voorstellen van de tegenbeweging (wat wij dus willen) is misschien goed om het bewustzijn te voeden en dergelijke mini-milieurampjes te vermijden.

Groeten en alle steun uit Waregem!

November 20, 2014 at 9:31 AM Flag Quote & Reply

Tom
Member

Zie ook: http://fruitcity.co.uk/the-fruit-map/. Deze brengen alle openbare fruitbomen in kaart voor Londen.

November 20, 2014 at 9:34 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.